D’aquí a dos dies faré l’examen del Nivell C – aaarrrrgggghhh!!!

Estic molt menys segura d’aprovar-lo, que l’any passat, perquè el Nivell C és més gramatical que no pas el Nivell B. A més a més, aquest any he estat molt més preocupada amb altres coses i crec que no he estudiat prou bé. Anem a veure.

Altres notícies –

La llei de fumar: El govern ha anunciat que, a partir del dia 1 de gener de l’any que ve, estarà prohibit fumar als espais públics tancats. PER FI!!!

Apart del fet que és molt desagradable (sobretot als restaurants, mentre menjant), per als asmàtics, com jo, és perillós també. Mai no he entès la decisió del govern d’introduir la llei de prohibició gradualment. Tots els altres països que conec que tenen aquest llei la van fer en un cop.  Per exemple, a Nova Zelanda pel desembre de 2003, el govern va anunciar que d’aleshores a un any, fumar als llocs públics (les escoles, els llocs de treball, els resturants etc) estarà terminantment prohibit. Els únics que van queixar seriosament eren uns amos de tavernes. Van argüir que la llei els traurà clients perquè a la gent no li agrada anar a fora de fumar, sobretot al hivern. Però aquest argument manca lògica perquè la gent sempre s’adapta a les noves situacions noves. En la meva opinió, va mostrar una falta d’enteniment dels humans, pensar que la gent pari de anar a socialitzar a les tardes o als caps de setmana, simplement perquè haurien de anar a fora uns minuts per a fumar. Quan va arribar el desembre de l’any següent, uns d’ells van desafiar la llei, deixant que els clients van continuar a  fumar dintre les seves tavernes. Els van posar multes per fer-ho i, al final, van decidir a seguir a la llei. Els únics establiments que van sufrir una perdua de clients eran els que no tenien els diners per construir sales cobertes a fora, pels fumadors. Però fins it tot aquests establiments no van sufrir tant com esperaven, perquè la veritat és que la majoria de la gent prefereix continuar amb el que ja coneix i no pas canviar els habits, si no és necessari.

Examens d’anglès: Els nostres alumnes faràn el seu examen oral d’anglès, la setmana que ve. Després de dos mesos gastant temps i no prenent la cosa seriosament, de sobte s’han començat a atemorrir. Bé, saps que, nenets meus? ÉS MASSA TARD!!!

I això, combinat amb l’estrès general de l’acadèmia i la seva manera de funcionar, m’ha convençut definitivament que hi he de marxar, tan aviat com és posible. Quan acabi l’any acadèmic, el 22 de juny, tindré 5 dies abans del començament del curs intensiu d’ensenyar anglès, que farè al primer més de l’estiu. Utilitzaré aquells dies per pensar seriosament el que faré; on treballaré, on viuré, quan viatjaré a Nova Zelanda per a visitar a la meva família i els amics (i el meu nou nebot o nova neboda, perquè la meva germana gran està embarassada i donarà a llum l’infant els primers de desembre). Tot això demana decisions serioses i no tinc ni temps d’investigar, ni tranquil·litat de prendre decisions tant importants, de moment, amb el cap ple d’examens, classes i, bé, pardals!

I parlant de feina…en tinc molt, doncs ara m’en vaig.

Quant a graecocelt

Interessos: les llengües, les cultures, la sociologia, la identitat (individua/ collectiva), la música, escriure, llegir, viatjar, i més!
Aquesta entrada ha esta publicada en Català, El món, La feina, La vida. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a D’aquí a dos dies faré l’examen del Nivell C – aaarrrrgggghhh!!!

  1. Molta sort amb tot, de debò.

    Sobre la llei de tabac, a veure de quina manera s’acaba complint també… Realment pels asmàtics és una autèntica d’allonses.

  2. sandra ha dit:

    Hola Pip,
    Estic segura que aprovaràs l’examen de català, ja ho veuràs!!
    Sobre l’acadèmia, em sembla que té els dies comptats… oi?? Tu, ves buscant que al final trobaràs una cosa millor.
    Per cert, el grup de música de més avall m’agrada molt!
    Ens veiem diumenge,
    Molta sort a l’examen!!!
    Adéeeuu
    Sandra

    • graecocelt ha dit:

      Moltes gràcies, Sandra!
      No estic tan segura com tu, però anem a veure. Estic molt nerviosa sobretot per la part de l’examen en la qual he de llegir un text en veu alta – no sé perquè però, per a mi, això és molt pitjor que simplement parlar.

      Pel que fa a l’acadèmia….sí, ara és només una qüestió de decidir si els diré que acabaré a la fi d’aquest mes (o sigui, la fi de l’any acadèmic) o al desembre, abans d’anar a Nova Zelanda un mes. Però ja s’ha acabat tan la meva paciència com el meu gaudiment de la feina, doncs, és l’hora de canviar la situació.

      Bé, he de preparar-me per l’examen.

      Fins diumenge!

Deixa un comentari